De groothandels werden door horeca-outlets en leveranciers beoordeeld op de criteria: assortimentsbeleid, logistieke excellence, kennis, samenwerking en service excellence. Vorig jaar eindigde HEINEKEN nog op de vijfde plek. HEINEKEN scoorde hoog op Assortimentsbeleid (7,53), Kennis (7,61) en Samenwerking (7,50).

Maarten Bakker van HEINEKEN Groothandel is trots op deze bijzondere prestatie: “Als HEINEKEN Groothandel positioneren we ons sinds 2 jaar als grossier. Dat we nu al zo’n prijs hebben gewonnen is geweldig, we hebben enorme stappen gemaakt. Natuurlijk moeten wij altijd blijven kijken naar mogelijkheden voor verbetering en groei. 7,53 is een prima score, maar het houdt tegelijkertijd in dat er nog ruimte is voor verbetering”.

Foodservice Award Alcoholische Dranken

HEINEKEN won daarnaast de Foodservice Award in de categorie alcoholische dranken. Met een score van 7,71 (vorig jaar 7,15) lieten zij Bacardi (7,65) en Bavaria (7,62) met een miniem verschil achter zich. HEINEKEN voert met een score van maar liefst 8,00 ook dit jaar op het criterium operational excellence de lijst aan. De grossiers en outlets (formules) beoordelen HEINEKEN ook als beste op het gebied van kennis.

Onderlinge samenwerking

De Foodservice Awards zijn een initiatief van Misset Horeca. De kwaliteit van de onderlinge samenwerking tussen grossiers, leveranciers en horeca outlets wordt daarmee in kaart gebracht. EFMI Business School is verantwoordelijk voor het onderzoek dat ten grondslag ligt aan de Foodservice Awards. Het geheel wordt ondersteund door het FoodService Instituut Nederland (FSIN). Het is de tweede keer dat deze awards zijn uitgereikt.