Grootschalig onderzoek

Regelmatig verschijnt het onderwerp ‘huiswijnen’ in de media. De kwaliteit van de huiswijnen neemt langzaamaan toe maar nog steeds wordt u als gast regelmatig teleurgesteld in diverse horecagelegenheden. Grootschalig onderzoek onder zowel horecabezoekers als horecaondernemers, laat zien dat de kwaliteit van geschonken huiswijnen in Nederlandse cafés en bars te wensen overlaat. Zo bestempelt slechts 2,8% van de ondervraagden horecabezoekers de kwaliteit van de huiswijn in een etablissement met ‘goed’.Uit het onderzoek blijkt tevens dat horecabezoekers goed glaswerk, duidelijkheid over de wijn, getraind personeel en een goede prijs-kwaliteit verhouding erg belangrijk vinden.

Wijnimporteur Oud Reuchlin & Boelen geeft gehoor aan deze geluiden en start daarom een nieuw initiatief om het kwaliteitsimago van huiswijnen in de horeca te verbeteren en huiswijn zo het visitekaartje te maken van het etablissement.

Verhogen van wijnbeleving en kwaliteit

Horecaondernemers die deelnamen aan het onderzoek, blijken zich vaak gedwongen te voelen om voor bepaalde wijnen van hun vaste leverancier te kiezen of verliezen het overzicht door het ruime aanbod aan ‘goedkope’ wijnen. Het schenken van een goede huiswijn wordt door horecaondernemers vaak onderschat, terwijl het juist een erg belangrijke factor is in de beleving van de gast.

Wij vinden het schenken van een goede huiswijn van groot belang en introduceren daarom in samenwerking met Oud Reuchlin & Boelen het Hier Goede Huiswijn programma. Het initiatief is gericht op het cafe en bar segment in de Nederlandse horeca. Met het programma willen we de beleving en de kwaliteit van huiswijnen verbeteren en daarmee de huiswijn een beter imago geven.

Ga naar www.hiergoedehuiswijn.nl voor meer informatie over het Hier Goede Huiswijn programma.