Update coronavirus (COVID-19)

Laatst bijgewerkt op: 24-03-2020  

Op deze pagina vind je de meest actuele antwoorden op vragen die wij vanuit onze horeca-ondernemers ontvangen met betrekking op het coronavirus (COVID-19). Ook hebben wij een informatieve pagina ingericht met daarop de belangrijkste hulpmaatregelen, die vanuit de overheid zijn opgesteld om horeca-ondernemers te helpen in deze uitzonderlijke tijd. Klik hier om de hulpmaatregelen te bekijken.

Staat jouw vraag en antwoord niet tussen de onderstaande lijst? Aarzel dan niet om contact met ons Customer Care team op te nemen via 088 - 43 43 143.

Dagelijks werken we deze pagina's bij op basis van nieuw binnengekomen vragen en relevant nieuws.

 

MEEST ACTUELE VRAGEN

Waar kan ik terecht met vragen over #helpdehoreca?

Bij vragen willen wij je graag doorverwijzen naar de website van #helpdehoreca.


Ons tankbier is nog niet aangesloten op de tapinstallatie. Hoe kunnen we dit bewaren?

Tankbier dat niet is aangesloten op de tapinstallatie kan gewoon (gekoeld) bewaard worden. Zet daarom de koeling en koelcel van je tankbierinstallatie niet uit. Dit in verband met de houdbaarheid van het tankbier (onaangesloten twee maanden). Mocht de heropening door alle maatregelen langer op zich laten wachten dan we nu kunnen voorzien, dan komen we uiteraard terug met een passende oplossing voor jouw tankbier.

Kunnen jullie mijn tankbier kostenloos leeghalen?
Eén van onze collega’s neemt binnenkort contact met je op voor een afspraak om de aangesloten tank leeg te halen. Bij heropening van je zaak vullen we de tanks natuurlijk voor je. Het aantal liters dat wij uit de tank hebben gehaald brengen we dan in mindering op de factuur van deze vulling.

Kan ik mijn fustbier kostenloos retouneren?
Onaangebroken fusten kun je goed bewaren. Is bij heropening van jouw zaak de THT-datum van de onaangebroken fusten gepasseerd? Dan ruilen we deze bij heropening om voor nieuwe fusten. Ook de aangebroken fusten ruilen we bij heropening gratis om. Kortom, zodra jouw zaak weer open mag én kan, staan wij met vers bier op de stoep en ruilen we kosteloos de fusten om die aangebroken waren of de THT-datum zijn gepasseerd. Tussen nu en de heropening halen wij geen fustbieren retour.

 

TECHNISCHE DIENST

Kan ik mijn tapinstallatie voor de komende weken zonder problemen uitzetten?

Nee, In afwachting van het bezoek van jouw Tapservice Monteur, is het advies de installatie ‘op water te zetten’ en de installatie/koeling aan te laten. Klik hier om de volledige instructievideo te bekijken en/of lees de instructies in dit document. Jouw Tapservice Monteur zal de installatie reinigen en droogblazen, zodat de installatie weer in gebruik genomen kan worden.

 

Wat moet ik doen in de tussentijd dat jullie niet langskomen om te zorgen dat mijn leidingen niet verstopt raken?

Ons advies is om de leidingen ‘op water’ te zetten en het water wekelijks te verversen. Na reinigen en droogblazen door de Tapservice monteur, heb je geen omkijken meer naar de installatie. Je kunt deze dan weer in gebruik nemen zodra dit vanuit overheidswege weer is toegestaan. Klik hier om de volledige instructievideo te bekijken en/of lees de instructies in dit document.

 

Als ik een bar niet gebruik wat doe ik dan met de installatie?

Klik hierom de volledige instructievideo te bekijken hoe je de tapinstallatie op water kunt aansluiten en/of lees de instructies in dit document.

 

Wanneer komen jullie mijn leidingen weer spoelen?
Het leidingen spoelen gaat volgens het normale schema, jouw monteur benadert je voor regulier bezoek. Ons advies is om in afwachting van het bezoek van de Tapservice Monteur zelf de leidingen ‘op water’ te zetten. Klik hier om de volledige instructievideo te bekijken en/of lees de instructies in dit document.

 

Komt de technische dienst van HEINEKEN nog langs?
Bij een storing kun je zoals altijd contact opnemen met call-take. Zij kunnen tegenwoordig ook video-bellen en al veel problemen oplossen. In goed overleg kunnen onze monteurs voor belangrijke zaken bij je langs komen. Daarbij staat de gezond- en veiligheid van jou en onze collega's voorop. Om deze reden willen wij je vragen om de monteur als enige, op dat moment, toegang te geven tot de desbetreffende ruimte.

Ik heb een probleem met mijn tapinstallatie wat moet ik doen?

Bij een storing kun je zoals altijd contact opnemen met call-take. Zij kunnen tegenwoordig ook video-bellen en al veel problemen oplossen. In goed overleg kunnen onze monteurs voor belangrijke zaken bij je langs komen. Daarbij staat de gezond en veiligheid van jou en onze collega’s voorop. Om deze reden willen wij je vragen om de monteur als enige, op dat moment, toegang te geven tot de desbetreffende ruimte. 

 

Moet de tank onder druk blijven staan gedurende de tijd dat die niet gebruikt wordt?

Als de tank leeg is kan de luchtdruk eraf. Indien de tank niet leeg is dan de luchtdruk erop laten staan, zoals dit ingesteld stond.

 

Hoe kan ik mijn tapinstallatie afsluiten?

Zorg ervoor dat je de installatie laat reinigen en droogblazen door jouw Tapservice Monteur, hij komt volgens het normale schema. Maak je normaliter geen gebruik van de HEINEKEN tapservice bel dan Customer Care via 088-43 43 143 of stuur een e-mail naar: customercare@heineken.com. Tot het moment van reinigen adviseren wij om de installatie op water te zetten. Klik hier om de volledige instructievideo te bekijken hoe je de tapinstallatie op water kunt aansluiten.

 

ALGEMEEN

Hebben jullie contact met Koninklijke Horeca Nederland?

Ja, we hebben dagelijks contact met Koningklijke Horeca Nederland. Samen maken we ons sterk voor een noodfonds bij de Nederlandse overheid. Ook bieden we oplossingen voor liquiditeits problemen. Neem hiervoor contact op met je accountmanager. 

 

Welke hulpmaatregelen worden er door de overheid opgesteld?

De coronacrisis treft jou als horecaondernemer hard. De overheid neemt daarom extra maatregelen om je in deze lastige tijd te ondersteunen. Via deze pagina vind je een overzicht van de drie belangrijkste maatregelen die jou kunnen helpen in deze crisis.

 

LEVERING

Wordt mijn tankbier nog bezorgd?

Ja, wij leveren tankbierorders. Maar met de maatregelen van 15 maart zal dat zeer beperkt zijn.

 

Bezorgt Sligro nog steeds?

Ja, Sligro blijft bezorgen. Vanaf 17 Maart worden de venstertijden voor sommige leveringen aangepast.


Wat gebeurt er met mijn bestelling als een distributiecentrum geïsoleerd wordt?

Omdat Sligro ook veel zorginstellingen beleverd is er altijd een andere bezorgservice unit die de leveringen kan overnemen. 


Hebben de overheidsmaatregelen invloed op de leveringen van Sligro?

Momenteel hebben de overheidsmaatregelen geen invloed op de leveringen van Sligro.

 

Wat doe ik als ik geen direct contact met de chauffeur wil?

Je kan aan de chauffeur vragen om afstand te houden. De chauffeur zet de goederen op de door jou gewenste plaats en verwerkt eventuele emballage. De leverbon ontvang je vervolgens digitaal via e-mail.

 

Hebben de overheidsmaatregelen invloed op de leveringen van Sligro?

Momenteel hebben de overheidsmaatregelen geen invloed op de leveringen van Sligro.   


Tot hoeveel uur van te voren kan ik mijn levering annuleren?

Je kan 24 uur van te voren je order aanpasssen of annuleren. Neem hiervoor contac op met Sligro of team tankbier.

 

Hoe word ik geïnformeerd als er in mijn gebied geen bier meer bezorgd worden?

In deze uitzonderlijke tijden wijzigt de situatie bijna dagelijks. Uiteraard informeren we je direct wanneer we niet meer kunnen bezorgen in jouw gebied.

 

Kan ik bier die ik niet gebruik retour geven?

Onze prioriteit om te regelen voor onze klanten voor deze eerste week na de nieuwe maatregelen zijn:
1. Leveringen en annuleringen
2. Wat te doen met geplande evenementen
3. Hulp bieden bij zorgen over liquiditeit

In parallel werken we aan of en hoe we klanten tegemoet kunnen komen met eventuele retouren. We verwachten daar uiterlijk 20 maart antwoord op te hebben.

 

RETOUREN


Wordt tankbier dat geleverd is voor 17-02-2020 niet opgehaald?

Klopt we houden 17-02-2020 aan. Een aangesloten tank moet binnen 3 weken worden leeg getapt. (Terug tellend houden we nu 4 weken aan).


Wanneer wordt er contact opgenomen met mij om mijn tankbier leeg te halen?

Wij nemen contact op met alle klanten die in aanmerking komen. Dit zal binnen nu en twee weken zijn.


ACCOUNTMANAGERS / MONTEURS

Komt mijn accountmanager nog op bezoek?

Met de nieuwe maatregelen van 15 maart om 17:00 uur hebben wij in het kader van gezondheid van onze klanten en collega’s besloten om geen klanten meer te bezoeken. Uiteraard zijn ze bereikbaar via telefoon, whatsapp of videochat. Ook kun je ook op werkdagen bellen met ons Customer Care team op 088-4343143. Daar zitten wij ook voor jou klaar. Net zoals de collega’s van Sligro zeven dagen in de week bereikbaar zijn voor vragen over bestellingen en leveringen. 

ACTIVATIE & PROMOTIE

Binnenkort komen jullie promotiematerialen brengen, alleen ben ik gesloten. Kan daarom de bezorging op een later moment plaatsvinden?

Dit kan uiteraard. Graag willen we je vragen om contact op te nemen met ons Customer Care team op 088-4343143 (optie 4).

 
Hoe gaat HEINEKEN om met kosten annulering van evenementenmaterialen?

Alle evenementen boven 100 deelnemers zijn tot 6 april niet toegestaan. HEINEKEN zal daarom de kosten voor evenementen in de maanden maart & april NIET doorbelasten. Heb jij een evenement gepland staan in deze periode? Neem dan zo snel mogelijk contact op met jouw accountmanager.


BETALINGEN 

Kan HEINEKEN mij gedurende deze tijd financieel bijstaan?

Wij beseffen dat liquiditeit van horeca bedrijven onder enorme druk staat. Wij denken graag met je mee in oplossingen. Neem daarvoor contact op met je account manager 


HOUDBAARHEID

Hoelang blijft mijn tankbier goed?

Aangebroken tank blijft minimaal 3 weken houdbaar. Gesloten tank 2 maanden.

 

Hoelang blijft mijn fustbier goed?

De gegarandeerde kwaliteit van een aangeslagen fust is:
3 dagen als de opslagtemperatuur tussen 15˚C en (maximaal) 23˚C is.
5 dagen bij een temperatuur van 8˚C en 15˚C            
7 dagen bij een temperatuur van onder de 8˚C   

Een aangeslagen All-in-One fust in een werkende koeling is 30 dagen gegarandeerd. 

Een gesloten verschilt per biertype, kijk daarvoor op de tht op het fust
.


VOORRAAD

Sommige bedrijven raken door hun voorraad heen omdat bv. de productie in China stil ligt. Geldt dit ook voor Sligro?

Sligro heeft voldoende voorraad in haar magazijnen. Zij leveren ook een starters-kit en helpen om gemakkelijk bezorg of afhaal-service in te regelen mocht je dat willen.


HEINEKEN Horeca Services

Telefoonnummer: 088 - 43 43 143 E-mailadres: customercare@heineken.com