Update coronavirus (COVID-19)

Op deze pagina vind je de meest actuele antwoorden op vragen die wij vanuit onze horeca-ondernemers ontvangen met betrekking op het coronavirus (COVID-19). Ook hebben wij een pagina ingericht met alle mogelijkheden op een rij die Heineken biedt tijdens deze Corona periode. Klik hier om het overzicht te bekijken.


Staat jouw vraag en antwoord niet tussen de onderstaande lijst? Aarzel dan niet om contact met ons Customer Care team op te nemen via 088 - 43 43 143

Dagelijks werken we deze pagina bij op basis van nieuw binnengekomen vragen en relevant nieuws.

 

MEEST ACTUELE VRAGEN

Kan Heineken adviseren bij het opzetten van een (groot) terras?
Ja, klik hier voor nuttige tips, adviezen en een handige checklist.

Hebben jullie naast het 1,5 meter advies ook een terrasadvies voor grote terrassen?
Ja, zeker! Speciaal voor alle horecaklanten die een groot terras hebben of een groot terras willen maken hebben we een advies geschreven met tips en de praktische mogelijkheden. Lees het terrasadvies.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Je bestelling kun je gewoon plaatsen zoals je gewend bent. Via de online bestelportal kun je gemakkelijk, zonder wachttijd en 24 uur per dag je bieren en overige dranken bestellen. Ook kun je telefonisch een bestelling plaatsen. Dit kan door contact op te nemen met 088-4343143 (optie 1). Zorg wel dat je de bestelling op de dag voor levering voor 17.00 uur plaatst, zodat je op 1 juni écht van start kunt.

Wanneer ontvang ik de bieren die ik retour heb gestuurd terug?
Bij je eerste bestelling, online of telefonisch, krijg je de bieren die je retour hebt gestuurd in één keer op de bij jou bekende leverdag en venstertijd vers geleverd.

Waar vind ik een overzicht van de mogelijkheden die Heineken biedt tijdens deze Corona periode?
Op deze pagina staan alle mogelijkheden die Heineken biedt voor je op een rij.

Heeft Heineken materialen beschikbaar voor mijn terras?
Ja, we kunnen je ondersteunen met de inzet van barren, koelkasten en merkparasols. Kijk hier voor alle mogelijkheden.

Heeft Heineken tips voor de 1,5 meter maatregelen?
Ja, we hebben praktische adviezen om de gezondheid van jou, je personeel en jouw gasten te borgen én zo min mogelijk concessies te doen aan de gastvrijheid die je wilt bieden. Klik hier om meer te lezen over ons 1,5 meter en hygiëne advies.

Waar vind ik een overzicht van de mogelijkheden die Heineken biedt tijdens deze Corona periode?
Op deze pagina staan alle mogelijkheden die Heineken biedt voor je op een rij.

Waar kan ik terecht met vragen over #helpdehoreca?
Bij vragen willen wij je graag doorverwijzen naar de website van #helpdehoreca.

Doen jullie aan uitstel of kwijtschelding van de huurbetaling?
Voor de maanden april en mei kun je uitstel van betaling aanvragen. Huur je een eigen pand van HEINEKEN? Dan betaal je voor de maanden april, mei, juni en juli de helft van de huur. Of treden wij op als tussenhuurder? Dan schelden we samen met de pandeigenaar ieder een halve maand huur van april en mei kwijt en betaal je dus twee maanden geen huur.

TECHNISCHE DIENST

Hoe maak ik mijn tapinstallatie weer gereed voor gebruik bij de opening?
Je installatie heeft een aantal weken stil gestaan. Als deze nog niet is gereinigd, is het belangrijk dat je dit eerst doet, voordat je jouw installatie opstart. Neem contact op met onze spoelservice om een afspraak te maken via 088-4343143 (keuze 4, optie 1). In de opstart brochure vind je een handige checklist waar stap-voor-stap in omschreven staat hoe je je tapinstallatie weer veilig aan kunt krijgen.

Wat moet ik doen in de tussentijd dat jullie niet langskomen om te zorgen dat mijn leidingen niet verstopt raken?
Ons advies is om de leidingen ‘op water’ te zetten en het water wekelijks te verversen. Na reinigen en droogblazen door de Tapservice monteur, heb je geen omkijken meer naar de installatie. Je kunt deze dan weer in gebruik nemen zodra dit vanuit overheidswege weer is toegestaan. Klik hier om de volledige instructievideo te bekijken en/of lees de instructies in dit document.

Wanneer komen jullie mijn leidingen weer spoelen?
Het leidingen spoelen gaat volgens het normale schema, jouw monteur benadert je voor regulier bezoek. Ons advies is om in afwachting van het bezoek van de Tapservice Monteur zelf de leidingen ‘op water’ te zetten. Klik hier om de volledige instructievideo te bekijken en/of lees de instructies in dit document.

Ik heb een probleem met mijn tapinstallatie wat moet ik doen?
Bij een storing kun je zoals altijd contact opnemen met call-take. Zij kunnen tegenwoordig ook video-bellen en al veel problemen oplossen. In goed overleg kunnen onze monteurs voor belangrijke zaken bij je langs komen. Daarbij staat de gezond en veiligheid van jou en onze collega’s voorop. Om deze reden willen wij je vragen om de monteur als enige, op dat moment, toegang te geven tot de desbetreffende ruimte.

ACCOUNTMANAGERS / MONTEURS

Komt mijn accountmanager nog op bezoek?
Door de nieuwe maatregelen komen onze accountmanagers niet op bezoek. Uiteraard kun je hen en onze afdeling customer care telefonisch bereikbaar op 088-4343143.

ACTIVATIE & PROMOTIE

Hoe gaat HEINEKEN om met kosten annulering van evenementenmaterialen?
Alle evenementen zijn tot 1 september niet toegestaan. Heb jij een evenement gepland staan in deze periode? Neem dan zo snel mogelijk contact op met jouw accountmanager. De evenementen materialen die voor april gereserveerd zijn kunnen kosteloos geannuleerd worden.

BETALINGEN

Kan HEINEKEN mij gedurende deze tijd financieel bijstaan?
Wij beseffen dat liquiditeit van horeca bedrijven onder enorme druk staat. Wij denken graag met je mee in oplossingen. Neem daarvoor contact op met je accountmanager.

HOUDBAARHEID

Hoelang blijft mijn tankbier goed?
Aangebroken tank blijft minimaal 3 weken houdbaar. Gesloten tank 3 maanden.

Wat is de houdbaarheid van mijn onaangebroken fusten?
In jouw opslag staan op dit moment onaangebroken fusten met pils en speciaalbier. Onze brouwers geven goedkeuring om de THT-datum zoals vermeld op onze fusten eenmalig te verlengen. De nieuwe tijdelijke houdbaarheidsdatum voor alle fustbieren lees je hier.

HEINEKEN Horeca Services

Telefoonnummer: 088 - 43 43 143
E-mailadres: customercare@heineken.com

HEINEKEN Horeca Services

Telefoonnummer: 088 - 43 43 143 E-mailadres: customercare@heineken.com